piątek, 16 października 2015

Glinka biała FITOMED | Sposób przygotowania | Działanie | Recenzja


Witajcie. Słyszałyście o glinkach w pielęgnacji? Jeśli nie to zapraszam dziś na post, w którym dowiecie się w jaki sposób ja wykorzystuję glinkę w pielęgnacji oraz pokażę Wam mały tutorial jak zrobić samemu maseczkę z glinki!
Zapraszam!


O glinkach słyszałam już dawno i mniej więcej od tego czasu też miałam w planach kupić jakiś rodzaj i sprawdzić czy naprawdę są takie rewelacyjne jak piszą inne dziewczyny. Z reguły mam cerę normalną w kierunku suchej, generalnie nie mam z nią większych problemów. Jednak raz na jakiś czas chciałabym użyć czegoś innego niż peeling, czy żel do mycia twarzy.
Glinka okazała się świetną alternatywą do tradycyjnych, drogeryjnych kosmetyków.






Czym jest glinka?

Glinka kosmetyczna (inaczej kaolin) należy do minerałów ilastych, czyli uwodnionych glinokrzemianów, a jej działanie polega przede wszystkim na absorpcji zanieczyszczeń takich jak nadmiar sebum czy produkty metabolizmu skóry. Wynika to z faktu, że ma ładunek ujemny, który przyciąga do siebie cząsteczki o ładunku dodatnim, obecne w substancjach toksycznych. Glinki kosmetyczne zawierają wszystkie potrzebne makro- i mikroelementy w łatwo przyswajalnej formie: krzem, wapń, magnez, potas, żelazo, fosfor, cynk, miedź, selen i inne. Dodatkowo mają niezwykłe właściwości absorpcyjne, oczyszczające i antyseptyczne. Wygładzają i ujędrniają skórę, usuwają martwe komórki naskórka, a także mają działanie mineralizujące.

Biała glinka - (inaczej glinka porcelanowa lub glinka chińska) to najpopularniejsza i najczęściej wykorzystywana odmiana. Jej właściwości ściągające, odżywiające i regenerujące sprawiają, że najlepiej sprawdza się w pielęgnacji cery suchej, delikatnej, wrażliwej lub zmęczonej ze zmarszczkami. Działa również łagodząco i zabliźniająco, dzięki czemu poprawia się koloryt skóry. Biała glinka jest tak łagodna, że stosuje się ją nawet w pudrach dla niemowlaków.

źródło: Poradnik Zdrowie


Spośród wielu oferowanych glinek, postawiłam właśnie na glinkę białą.
Ponadto możemy również kupić glinkę: zieloną(najbardziej popularna), żółtą, różową, czerwoną, niebieską, szarą i wiele innych.





Jak przygotować maseczkę z glinki? 

Do wykonania maseczki z glinki potrzebujemy:

  • miseczki i łyżeczki z plastiku ( nie mogą to być metalowe akcesoria! )
  • łyżkę przegotowanej i ostudzonej wody
  • olejek do twarzy
  • dowolną glinkę kosmetyczną

KROK 1. 

Do miseczki wlewamy przegotowaną i przestudzoną wcześniej wodę.



KROK 2.

Odmierzamy porcję glinki na łyżeczce ( u mnie na oko, tak by konsystencja nie była zbyt rzadka).



KROK 3.

Dodajemy kilka kropel olejku do twarzy.
Wszystko razem mieszamy do uzyskania jednolitej masy.



Maseczkę nakładamy na twarz i nie pozwalamy jej zaschnąć, dlatego też najlepiej co jakiś czas spryskiwać twarz mgiełką czy wodą termalną, co macie pod ręką. Nie zmieni to właściwości glinki a nie pozwoli jej zaschnąć na twarzy i spowodować skorupy.

Po upływie kwadransu, zmywamy wszystko pod bieżącą wodą i cieszymy się efektami. Jakimi?


Efekty.

Cera po użyciu maseczki z białej glinki zdecydowanie została zmatowiona. Twarz nie była zaczerwieniona, podrażniona. Wszelkie drobne przebarwienia zostały delikatnie rozjaśnione, koloryt skóry wyrównany.
Twarz była promienna, nie odnotowałam ściągnięcia skóry, wręcz przeciwnie skóra wydawała się nawilżona i ukojona oraz wyraźnie wygładzona.
Drobne pory zostały widocznie zmniejszone i oczyszczone. Skóra po użyciu maseczki z glinki jest miła i  miękka w dotyku.
Zapach glinki jest minimalnie wyczuwalny, dlatego też nie przeszkadzał mi podczas noszenia glinki na twarzy.Aplikacja glinki również była szybka i przyjemna.




Inne zastosowania glinki:

  • jako dodatek do szamponu
  • jako maseczka na skórę głowy
  • jako puder
  • jako środek zasuszający niedoskonałości



Nazwa: Biała glinka
Pojemność: 35g
Cena: 13 zł
Dostępność: http://www.fitomed.pl/glinka-biala-30-g/sklep_p/?idp=51




Co myślicie o glinkach? Macie jakieś? Lubicie?
Znacie jeszcze jakieś inne zastosowania glinek?

Koniecznie dajcie znać w komentarzu!


Pozdrawiam
nutkowa

14 komentarzy:

  1. Świetny pomysł z tym dodaniem olejku do glinki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio z braku czasu chętniej sięgam po gotowe maseczki, ale myślę, że może kiedyś ją wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja obecnie używam glinkę zieloną, do twarzy i do włosów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super , jeszcze nie używałam, ale na pewno kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wydaje sie swietna :) ja ostatnio uzywam maseczki z glinki ghassoul i czarnego mydła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkty znam ale sama nigdy nie używałam;) Pozdrawiam

      Usuń
  6. uwielbiam białą glinkę, tak ładnie uspokaja mi twarz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam białą glinkę, ale innej marki. Niestety jestem teraz na stancji i nie pamiętam nazwy :D Jej działanie jest świetne - nie jest tak agresywna jak pozostałe i doskonale kondycjonuje buzię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś użyłam raz białej glinki i całą buzię mi wysypało ;) Obecnie stosuję Clean Powder od Make Me Bio, który bodajże też oparty jest na białej glince i nie robi mi krzywdy :) Ale nie zostawiam go na skórze, tylko szoruję i zmywam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya Deutsch

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię glinki, u mnie sprawdza się super błękitna ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię maseczki Ziai z dodatkiem glinek, szczególnie zielonej. Muszę w końcu skusić się na takie do samodzielnego przygotowania :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz podzielić się nawet krótką opinią na temat wpisu, śmiało pisz! Jestem otwarta na wszelkie komentarze, nie tylko pozytywne. Staram się zawsze odpowiadać na pozostawiony komentarz i zaglądać do wszystkich moich komentatorów.
Proszę nie dodawać jednak komentarzy reklamujących blog, czy też zapytania o wzajemną obserwację, jeśli uznam, że Twój blog mi się podoba sama dołączę do grona Twoich czytelników;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...