sobota, 16 marca 2013

Witamina H- biotyna/witamina B7

Dzisiaj troszkę o suplemetnach diety, których nie brałam zbyt dużo ale biotyne lub też witamine B7 czy też  zwaną również witaminą H wypróbowałam dlatego pragnę troszkę Wam o niej opowiedzieć.





Ja swoją zakupiłam  w aptece jak widać za 9,80 zł.
Brałam codziennie( powiedzmy;>) po dwie pastylki, rano i wieczorem. Smak ananasowy uwielbiałam je ssać z racji smaku ;D
Biotyna wpływa korzystnie na stan skóry i włosów. Jest odpowiedzialna za prawidłowy   metabolizm skóry i tkanki podskórnej. Pomaga przywrócić włosom sprężystość i naturalny połysk. 



Gdzie ją znaleźć ?


W produktach spożywczych biotyna występuje w stanie wolnym jak i związanym z białkami. W postaci wolnej znajduje się głównie w mleku i w warzywach, a w związanej w mięsie i drożdżach. Biotynę znaleziono prawie we wszystkich tkankach roślin i zwierząt, przy czym w większych ilościach w młodszych lub szybko rosnących (tkanka embrionalna, nowotworowa) niż w dojrzałych. Dość dużo biotyny znajduje się w drożdżach, wątrobie, nerkach, trzustce i nadnerczach.
 Jest ona szeroko rozpowszechniona w wielu produktach żywnościowych, jednak zawierają one jej bardzo mało. Można ją znaleźć w żółtku jaj, serze, otrębach, rybach (sardynkach, łososiu),  mięsie wieprzowym, cielęcym, drobiowym, ciemnym ryżu, kukurydzy i mące ze zbóż. Znajduje się w owocach tj.(arbuzach, bananach, melonach, grejpfrutach, brzoskwiniach, winogronach), warzywach (kalafiorach, burakach, cebuli, grochu, pomidorach, szpinaku, marchwi) oraz orzechach, soi, rzepaku i słonecznikach.




UWAGA

Należy zaznaczyć, że w surowym jajku znajduje się awidyna, która wiąże trwale biotynę i uniemożliwia jej wykorzystanie. Podczas gotowania jaja następuje denaturacja awidyny dzięki czemu biotyna staje się w pełni przyswajalna.



Skutki niedoboru:

  • zaburzenia w funkcjonowaniu układu nerwowego
  • depresja
  • wzmożona senność
  • bóle mięśni
  • nerwowość
  • rozdrażnienie
  • nadwrażliwość czuciowa
  • cierpnięcie dłoni i stóp
  • brak apetytu
  • niedokrwistość
  • włosy i skóra tracą barwę
  • problemy skórne tj.:  wypadania włosów, łuszczenia się naskórka, łojotok i łupieżu, skóra jest tłusta, przybiera szarawy odcień, włosy tracą połysk, a paznokcie się rozdwajają



Skutki nadmiaru:
  • w odniesieniu do ludzi nie stwierdzono toksyczności witaminy B7, chociaż u ciężarnych szczurów, które przyjmowały zwiększone dawki tej substancji, następowały zaburzenia w wytwarzaniu estrogenu, a nawet resorpcja płodu
  • bóle brzucha,
  • nudności, wymioty
  • złe samopoczucie
  • niekiedy biegunka



Moje wrażenie:

Nie jestem systematyczna w braniu tabletek, pani w aptece radziła stosować kuracje przez 3 mieś. to moja zakończyła się po pierwszym opakowaniu przez moją niecierpliwość w uzyskaniu efektów...
Wracając do rzeczy przez tak krótki okres czasu zauważyłam już lekki połysk, włoski troszkę jakby się odżywiły a co najważniejsze mniej się przetłuszczały( może dzięki polepszeniu stanu skóry głowy) ale podkreślam ja pożarłam jedynie jedno opakowanie, jeśli ktoś ma cierpliwość na 3mieś to polecam.
Coś czuję, że kiedyś wrócę do nich i wtedy zacznę od nowa tym razem całą kurację ponieważ brakowało mi tej witaminy ewidentnie w organiźmie chociaż jadłam to co wyżej wymienione...

A Wy brałyście biotynę?

3 komentarze:

  1. Otagowałam Cię na swoim blogu- mam nadzieję, że odpowiesz na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog :)


    Obserwuje i zapraszam do siebie www.malinowa188.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli chcesz podzielić się nawet krótką opinią na temat wpisu, śmiało pisz! Jestem otwarta na wszelkie komentarze, nie tylko pozytywne. Staram się zawsze odpowiadać na pozostawiony komentarz i zaglądać do wszystkich moich komentatorów.
Proszę nie dodawać jednak komentarzy reklamujących blog, czy też zapytania o wzajemną obserwację, jeśli uznam, że Twój blog mi się podoba sama dołączę do grona Twoich czytelników;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...